reklama

Úradník - predmet mnohých odborných diskusií

O siedmej ráno sa mi svojím prenikavým pípaním do hlavy predieral môj otrasný budík. V rýchlosti som rozlepila oči a rukou som silno buchla po ňom, aby ma ešte chvíľočku nechal v bezpečí mojej postele. Hlavu som naspäť stiahla do tmy pod perinou, ako keď sa korytnačka vtiahne do svojho panciera, keď je napadnutá nepriateľom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (10)

Tento začiatok vo vás určite evokuje pocit otrasného začiatku ešte otrasnejšieho očakávaného dňa. Nechcem vás vyvádzať z omylu, naopak, váš pocit ešte utvrdím informáciou, že ma dnes čaká náročná úloha. Presnejšie povedané, čaká ma styk s pracovníkom našej verejnej správy. Áno! Je to to najobávanejšie slovo v oblasti vybavovania nepríjemnej, ale vraj nutnej administratívy!

„Ú R A D N Í K“ !

Už len pri jeho vyslovení vám po chrbte pobehuje mráz s čudnou príchuťou predstavy leva za dinosaurím počítačom, ktorý čaká, kedy spoza neho vybehne a napadne svoju korisť, aby ju roztrhal na malé kúsky aj s tými desiatimi kilami papierov, čakajúce na pečiatku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úradník patrí do druhu agresívnych a nikdy nie milo sa tváriacich živých tvorov, druh radu dverami trieskajúci (existujú aj 2 odnože tohto druhu – 1. Druh neustále zamknutých dverí, 2. Druh „hneď prídem“). Na jeho pracovisku ho nájdete najčastejšie pod vplyvom nervozity a podráždenosti.

Otázkou je, čo tohto tvora k tejto mutácii viedlo? Teórii je veľa, ale ani jedna ešte nebola potvrdená.

Hlavnou „výhovorkou“ je ich nedostatočné platobné ohodnotenie. Za tých pár grošov, čo za svoju prácu zinkasujú sa nesmieme čudovať, že si svoju korisť musia uloviť inak, ako nákupom v obchode za ich plat.

Druhou teóriou je nulová motivácia. Povedzte, kto by s úsmevom kráčal do práce, keď na konci dňa, ani mesiaca, ani roka (dokonca ani po 20 ročnej práci) vám nikto nikdy nepreukáže vašu pridanú hodnotu a vôbec nejaký výsledok vašej denno-dennej práce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V odborných publikáciách sa ako tretí dôvod jeho vývoja uvádza aj ich nedostatok. Rozumiete? Odborníci (hlavne tá časť, ktorá si rada získava ich priazeň peknými sľubmi) nastavili nasledovnú hypotézu, že ak by ich bolo viac, ich správanie by sa bolo vyvíjalo úplne iným smerom. Vraj by ich charakter bol prívetivejší a je dosť možné, že by v priebehu ich ďalšieho vývinu spoznali aj čo je úsmev na tvárach a ich slovná zásoba by spoznala vyjadrenia typu: „Nech sa páči.“, „Áno, samozrejme.“. Odborníci si dokonca v extrémnych podmienkach trúfajú predpokladať aj výskyt frázy: „Áno, o minútku to budete mať.“, a že ich správanie bude formované mottom „Náš zákazník, náš pán!“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vedeckých časopisov, zborníkov z konferencií a iných odborných vedeckých prác týkajúcich sa tejto problematiky je čím ďalej, tým viac. Daná téma sa teší veľkej pozornosti celej verejnej spoločnosti, ale ja stále ležím v bezpečí mojej postele a stále nenachádzam dostatočný dôvod, pre ktorý by som mala z tohto bezpečia vykročiť do nebezpečia teritória tvora úradník.

Je to jasné! Dnes ostanem celý deň doma v posteli.

Dajte mi vedieť, kedy nastanú výsledky prác odborníkov aj v praxi. Dovtedy sa osobne zriekam mojej existencie, ktorá je potvrdená rodným listom a občianskym preukazom. Zriekam sa akéhokoľvek vycestovania za hranice EÚ, ku ktorému potrebujem cestovný pas. Zriekam sa jazdenia na aute, ktoré by som nemohla vykonávať bez vodičského preukazu. Zriekam sa priznať aj môj príjem, aby som neriešila nejaké daňové priznania.

Mária Špesová

Mária Špesová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek v neustálom boji so svojimi dvoma hnacími motormi. A to s pokorou, ktorú tak úpenlivo hľadám a pýchou, ktorá ma predsa vždy doženie. Zoznam autorových rubrík:  básneSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu