reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Mária Špesová

Mária Špesová

Bloger 
  • Počet článkov:  30
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek v neustálom boji so svojimi dvoma hnacími motormi. A to s pokorou, ktorú tak úpenlivo hľadám a pýchou, ktorá ma predsa vždy doženie. Zoznam autorových rubrík:  básneSúkromnéNezaradené

reklama

Nezaradené

Prestaň tolerovať a začni milovať!

Mária Špesová

Prestaň tolerovať a začni milovať!

Tolerancia – to slovo, ktoré má veľmi dobrú podstatu, sa časom a pôsobením terajšej kultúry lenivosti, nezáujmu a egoizmu zmenilo na výhovorku. Pod rúškom tolerancie sa dnes skrýva naša lenivosť úprimne sa pozrieť a zamyslieť sa nad vecami, pridať ruku k dielu... Často je to o našej pohodlnosti o zabehaných koľajach, ktoré nie sme ochotní momentálne meniť, resp. samotná zmena, by nás stála nejakú tu námahu, ktorú nie sme ochotní podstúpiť.

  • 20. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Čerešnička na torte

Mária Špesová

Čerešnička na torte

Skoro každý z nás má predstavu o tom, čo je v jeho živote tá čerešnička na torte... je to často práve tá naša najhlbšia (ešte nenaplnená) túžba. My veriaci vieme stále Boha bombardovať prosbami o to, aby nám tu čerešničku konečne doprial. Ale často pri tom zabúdame na to, že Boh ju ani nemá kam položiť.... chýba jej torta – čiže dobre vymiesené cesto, upečené do krehkého korpusu a na ňom dobre vyšľahaná šľahačka. Ak vezmeme do úvahy, že tortu tu používam ako symbolické vyjadrenie nášho života... tak si vieme predstaviť že také „miesenie cesta a šľahačky“ nemusí byť jednoduché a už vôbec nie rýchle.

  • 11. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Návrat domov

Mária Špesová

Návrat domov

Keď tak premýšľam nad uplynulým rokom, tak mám v krásnej pamäti takzvané dva „návraty domov“. Ide o dvoch mojich blízkych priateľov, u ktorých som mohla byť svedkom neskutočnej premeny, ktorú v nich naštartoval Duch Svätý.

  • 8. jan 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Cítiš sa ako na púšti?

Mária Špesová

Cítiš sa ako na púšti?

... keď mi je ťažko na srdci, často krát si sadnem k písmu (Biblii) a chcem otvoriť niekde náhodne na mieste, kde sa budú písať krásne veci a silné prisľúbenia, ktoré by ma mohli pozdvihnúť na duchu.

  • 7. júl 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Aj ty máš svoj konárik?

Mária Špesová

Aj ty máš svoj konárik?

Vieš, aké to je, keď sa valí problém za problémom...a ty už z toho všetkého nevieš, ako von?

  • 18. jún 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 386x
  • 0
reklama
To pravé „áno“

Mária Špesová

To pravé „áno“

Zvony vo veži sa slávnostne rozozvučali, okolo kostolnej brány lietajú uviazané biele balóny, za ktorými sa naťahujú malilinké ručičky. Rozožiarené očká sa prosiac upierajú na postavu mladej krásnej ženy – jeho mamky. Tá sa s láskou k nemu zohýna, berie do náručia vysvetľujúc, že patria dievčatku, ktoré dnes celé v bielom oslavuje svoj veľký deň.

  • 5. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Práva študentov v kaviarňach, reštauráciách a čokoládovniach

Mária Špesová

Práva študentov v kaviarňach, reštauráciách a čokoládovniach

Po dnešnom večernom incidente v jednej čokoládovni sa pýtam, aké majú študenti právo na slušnú obsluhu a patričné služby v bratislavských kaviarňach, reštauráciách a hlavne čokoládovniach... Predostriem vám môj krátky príbeh a názor si vytvorte sami (za vaše zamyslenie vám vopred ďakujem).

  • 15. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 439x
  • 44
Úradník - predmet mnohých odborných diskusií

Mária Špesová

Úradník - predmet mnohých odborných diskusií

O siedmej ráno sa mi svojím prenikavým pípaním do hlavy predieral môj otrasný budík. V rýchlosti som rozlepila oči a rukou som silno buchla po ňom, aby ma ešte chvíľočku nechal v bezpečí mojej postele. Hlavu som naspäť stiahla do tmy pod perinou, ako keď sa korytnačka vtiahne do svojho panciera, keď je napadnutá nepriateľom.

  • 5. máj 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 973x
  • 10
Hranice mojej naivity

Mária Špesová

Hranice mojej naivity

Dnes sa to opäť raz stalo. Narazila som na hranice mojej naivity, alebo lepšie povedané, na chvíľu som zazrela moju slepotu? Vonkajšie vnímanie nevinných, ale napriek tomu alarmujúcich štatistických čísiel narazilo na moju neschopnosť preklenúť to do obrazu reality tohto sveta v mejich predstavách.

  • 4. dec 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Velehrad 2008 (moje zážitky)

Mária Špesová

Velehrad 2008 (moje zážitky)

Asi po 48 hodinovom spánkovom deficite nestíham zrakom lietať cez sklenené okno z prava do ľava... Zrazu len pocítim ako mi slzy stekajú po lícach a hanblivo sklopím zrak pred cudzími spolucestujúcimi. Zacítim nevoľno na žalúdku ... a v tom momente som sa našla. Som vo vlaku na ceste domov (na intrák do BA) z nádherne prežitých pár dní vo Velehrade.

  • 30. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
Vierkin denník

Mária Špesová

Vierkin denník

  • 30. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Hriešna zrada

Mária Špesová

Hriešna zrada

  • 8. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Snežná sila (...na lyžiach...)

Mária Špesová

Snežná sila (...na lyžiach...)

  • 15. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
Samota

Mária Špesová

Samota

  • 15. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 0
11. zastavenie

Mária Špesová

11. zastavenie

Skrýval som ju vždy pod posteľou.Každý si svoje tajomstvá skrýva pod posteľou.

  • 18. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
reklama
Báseň milencovi

Mária Špesová

Báseň milencovi

Som kytica ruží, no moje tŕne sú ostré. Som lesklý ľad, no skrýva ma hebký sneh.

  • 8. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
Mein Traum

Mária Špesová

Mein Traum

  • 28. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 671x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu