Práva študentov v kaviarňach, reštauráciách a čokoládovniach

Autor: Mária Špesová | 15.2.2011 o 23:00 | (upravené 16.2.2011 o 0:04) Karma článku: 9,17 | Prečítané:  2386x

Po dnešnom večernom incidente v jednej čokoládovni sa pýtam, aké majú študenti právo na slušnú obsluhu a patričné služby v bratislavských kaviarňach, reštauráciách a hlavne čokoládovniach... Predostriem vám môj krátky príbeh a názor si vytvorte sami (za vaše zamyslenie vám vopred ďakujem).

Tak pekne poporiadku... Začalo to milým večerom, keď sme sa s kamoškou vybrali pozrieť zvyšok partie korčuľujúcej sa na Hlavnom námestí v Bratislave. Klzisko super, o to lepšia nálada... No tá zima nám nedala pokoj, a tak sme sa rozhodli my nekorčuľujúci zapadnúť do blízkej čokoládovne už trošku skôr ako ostatní. Sadli sme si, čašníčka nás obslúžila a čokoláda bola fajn. Problém nastal, keď k nám pribudla ďalšia časť našej skupiny. Pripojili sme k nám ďalší stôl a začalo byť zrejmé, že sme partia mladých (chudobných) študentov (čiže žiadny zákazníci, ktorí nehovorili anglicky ani francúzsky, ani nijakou inou rečou, a naše zmné bundy a kabáty nekričali po drahých značkách, ktoré by napovedali, že si vyžadujeme aj patrične kvalitné služby a obsluhu). A tak sa začalo meniť aj správanie obsluhujúcej čašníčky.Keď prišla na stôl objednaná čokoláda so šlahačkou, tak sa kamoška slušne čašníčy opýtala, či je to vážne tá šlahačka za tých 40 centov... či jej tam náhodou nemalo byť viac. Na to dostala odpoveď, že jej je presne toľko, koľko je napísané v menu, čiže 20 gramov (škoda, že sme už nemali guráž opýtať sa, akým spôsobom bola táto šľahačka odvážená). Priznám sa, že mi bolo trošku ľúto takejto poznámky, ktorou sme si znepriatelili čašníčku, ale iba o chvíľku na to mala dosť možností nám to vrátiť, čo aj patrične využila. V momente, keď dorazila konečne tretia časť partie (dodám len, že bolo presne 21:40 - čiže pred oficiálnym zatvorením čokoládovne), tak s "krásnym" výrazom v tvári oznámila, že nás síce ešte obslúži, ale ICH UŽ NIE! Kamoši zostali stáť ako obarení, vo mne sa nahromadil pocit zahanbenia, že patrím k tým, ktorí majú to privilégium byť ešte obslúžení, ale oni mali smolu. Avšak čašníčke to zrejme bolo jedno. Naozaj sa nemohla nájsť patričná reakcia na jej "oznam", a tak taktiež zahanbení kamaráti (že si dovolili vkročiť do ešte otvorenej, vraj renomovanej čokoládovne) si iba sadli na stoličky a spamätávali sa z jej, jemne povedané - odmietnutia. To však nebolo všetko, po chvíli sa vrátila späť a upozornila ich na to, že v čokoládovni len tak sedieť nemôžu. Neostávalo im nič iné, iba sa s rozpakmi s nami rozlúčiť s odkazom, že nás teda počkajú vonku. So zahanbenými pohľadmi sme sa s nimi rozlúčili. Je jasné, že po tomto incidente sme odtiaľ chceli čoskoro vypadnúť. Čašníčka to cítila tak isto, a tak nám aj bez nášho vyzvania priniesla účet sama. Na stôl nám položila tri zospinkované bločiky a na vrchu bola napísaná konečná suma. Kým každý z nás vytiahol peniaze, čašníčka nám už znova bola v pätách. Zase raz v rozpakoch sme zistili, že naša suma nesúhlasila so sumou na účte. A tak sa kamoš obetoval a doložil tých chýbajúcich 40 centov. Avšak matika nám zväčša ekonómom akosi nedala...a tak sme si bločiky zrátali sami. Jasné, že jej napísaná suma bola navýšená (chcem veriť, že z nepozornosti) o presných 40 centov. Po krátkych vtipoch o zarátaní si "kvalitnej" obsluhy sme sa ale nedali a na chybu upozornili. Vzala si bločky a povedala, že si to pozrie a peniaze nám donesie. Za jej krátkej neúčasti, kým trápila ich kalkulačku, sme rýchlo zahájili stávku, či bude schopn sa za jej chybu ospravedlniť. Všetci v "super" nálade túto možnosť zamietli, ale mne to nedalo a zahlásila som, že aspoň v tomto jej budem veriť a stavila som na jej osravednenie. Samozrejme sa vrátila so 40 centami a s polohlasným "Pardon" :), čo znamená jednu pozitívnu vec tohto večera: vyhrala som stávku :D A naša obsluhujúca vyhrala súťaž o naotrasnejšie prevedenú obsluhu! Gratulujem!

 

Otázka na právnikov :)

Majú študenti právo na kvalitné služby a ľudský prístup v gastronomických a obdobných zariadeniach?

Ponaučenie z dnešného večera:

Riaditelia a manažéri reštaurácií, kaviarní a čokoládovní, začnite si konečne vážiť kvalitný obsluhujúci personál, lebo ak budete do vašic rovnošiat obliekat hocikoho, kto má nejakú neidentifikovateľnú psychickú ujmu na zdraví, ktorá mu bráni v slušnej komunikácii s prostredím, tak vám to bude len na škodu.

Odkaz pre riaditeľa čokoládovne na Hlavnom námestí:

Tú čašníčku ... dajte radšej roztápať čokoládu do zadu do kuchyne :P

Lúčim sa s vami s mottom: Blogeri celého sveta, spojme sa! (For the sake of good services!)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

SVET

Taliani hlasujú v referende o ústavnej reforme

Výsledok hlasovania rozhodne o budúcnosti premiéra Renziho.

SVET

Ukradnutú bránu z koncentračného tábora našli v Nórsku

Ukradli ju pred dvoma rokmi z Dachau.


Už ste čítali?